tiistai 21. lokakuuta 2008

Seasons may change, winter to spring

Kun nyt katselee ikkunasta ulos niin toivoisi olevansa jossain tosi tosi kaukana... :D Siellä sataa ja tulee ja ei yhtään tee mieli lähteä ulos edes sen vertaa että autolle juoksisi. Kaiholla muistelen jo viime kesäpäiviä ja haluan nää kaikki muut vuodenajat paitsi kesän pois päiväjärjestyksestäni! Kun nyt kuitenkin kävi tällainen hyvä tuuri että asun täällä ja on lottovoitto syntyä suomeen plaapla plaaplaplaa (korkeintaan 4 oikein ja lisänumero mielestäni) niin päätin yrittää aikani kuluksi ennen kaverin hakua yrittää keksiä kaikkea hyvää meidän "ihanista" vuodenajoistamme... :P Ehkä vielä osaan asennoitua niistä jokaiseen oikein. Tai ainakin yritän parhaani. :)

KESÄ: Aloitetaan helpoimmasta, eli kesästä. Kesässä rakastan ihan kaikkea: valoisuutta, vaatteita, lämpöä, kesäsadetta, rusketusta (jopa rusketusraitoja!;)), hyttysiä (mitä olisikaan kesä ilman sitä että vi*tuuntuu öisin siihen ainaiseen ininään eikä saa nukuttua), rantaa, miehiä sortseissaan festareita... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Joskus tuntuu ku makaan talvella viltin alla enkä halua kattoa ikkunasta ulos että elän aina vaan kesää varten :-D Se on tietenkin väärin ajatella ja siitä ajatuksesta yritän nyt kovasti päästä eroon! Tässä vielä kuva viime kesältä, innostun vissii aina rajailemaan taustoja pois oman naamani lisäksi mutta tuo kuva on rmj:stä :D


SYKSY: Ei pidä kieltää etteikö syksyllä olisi kauniin näköistä kun on ihania puiden lehtiä ja niin päin pois. Lisäksi olen oikea sieni-addikti. Syksyisin äitini sitten lähtee aina sienimetsälle ja tuo sieltä hirveän lastillisen kanttarelleja ja muita sieniä mukanaan :) Niitä syön sitte aina leivän päällä. Syksyllä on muutenki ihan kiva aina alottaa kaikki puhtaalta pöydältä. Yleensä aina kesäsin on tullut vähän säädettyä ja ilmaantunut kaikkea draamaa yms. niin syksyllä viimeistään on hyvä aika selvittää ne! Lisäksi syysillanvietot kavereiden kanssa on ihan mahtavia. Ja syksyllä on vielä mahdollisuus pieneen intiaanikesään, you never know ;) !

TALVI: No joulu on nyt ainakin juhlien aikaa. Pikkujoulut on kivat ja tietysti jouluaatto. Aattoa oon ennen vihannut mut nyt pikkuhiljaa tässä vanhetessa on oppinut arvostamaan sitä. Se kuitenki on sellanen päivä että ollaan koko perhe yhdessä, syödään hyvin ja vietetään ilta ihan rauhallisesti. Vaikka mun velikin käy usein kotona niin meidän samanaikaiset vierailut kotona menee usein silleen että sitten lähdetään yhdessä baariin ja äiti ja iskä lähtee nukkumaan. Aattona ei baariin matkata ja tosiaan ilta ollaan ihan perheen kesken. Uusi vuosikin sijoittuu talviaikaan. Silloinki mulla on aina tosi toiveikas ja onnellinen olo. Nyt viime vuosina ei ole ollut mitään 30 astetta pakkastakaan. Pieni leuto pakkanen on ihan virkistävä.. :)

KEVÄT: Mulla on aina ihan riemu katossa kun huomaan että oksiin on ilmestyneet pienet lehtien alut! Lisäksi se että sää alkaa pikkuhiljaa lämpenemään ja voi alkaa vähentää vaatteita piristää mieltäni valtavasti:) Kevääseen sijoittuu myös paljon synttäreitä ja niistäkös tykkään! Lisäksi keväässä jokainen päivä on oikeasti yksi päivä lähempänä kesää! Sen huomaa kun illat taas valaistuvat ja töistäkin kotiin lähdettäessä on koko ajan vaan valoisampaa ja valoisampaa!

Tästä kuvasta en oo varma millon se on otettu.. veikkaan että loppukeväästä. Joku vappu tai vastaava. Ihan kesässä ei kuitenkaan olla.

Nyt pitääkin ihan just lähteä sinne kaveria vastaan kaupalle! Jihaa... ulos raittiiseen, sateiseen syysilmaan! ;-)

Ei kommentteja: